ارز ديجيتال تتر چيست و چه كاربردي دارد؟

۲ بازديد

ارز ديجيتال تتر چيست و چه كاربردي دارد؟

تتر يك ارز ديجيتال با واحد انحصاري USDT است. اين ارز ديجيتال با قيمت ثابت خود از شما در مقابل نوسانات بازار محافظت مي‌كند و به كمك آن مي‌توانيد به صورت ديجيتالي دلار منتقل كنيد. اگر در بازار ارزهاي ديجيتال باشيد؛ احتمالا نام ارز ديجيتال تتر را شنيده‌ايد.

شايد براي شما سوال باشد كه تترچيست، چگونه كار مي‌كند و چرا قيمت آن هميشه ثابت است. در ادامه به تمامي اين سوالات پاسخ داده خواهد شد.

ارز ديجيتال تتر چيست؟

 

s2_nb53.jpg

ارز ديجيتال تتر با واحد اختصاري USDT، همچنين قيمت آن هميشه ثابت است. درواقع ارزش هرواحد ارز ديجيتال تتر برابر با 1 دلار آمريكا است. اين ارز ديجيتال يكي از ده ارز ديجيتال با ثبات در بازار رمز ارزها محسوب مي‌شود. اين رمز ارزهاي باثبات داراي پشتوانه كالا و دارايي‌هاي ديگر هستند. درواقع قيمت ارزهاي ديجيتال باثبات هميشه وابسته به ارزش دارايي‌هاي پشتوانه است و با آنها بالا و پايين مي‌شود.

به جز تتر، تعداد زيادي از آن‌ها با پشتوانه دلار آمريكا در بازار عرضه شده است، اما USDT در حال حاضر قدرتمندترين ارز ديجيتال باثبات است.

كاربرد ارز ديجيتال تتر براي كاربران به دو شكل است.

در امان ماندن از نوسانات شديد بازار.

انتقال آسان پول به صرافي‌ها و كيف پول‌ها به صورت دلاري.

تتر را مي‌توانيد در كيف پول‌هاي ديجيتالي روي موبايل و يا كامپيوتر خود يا كيف پول‌هاي موجود در صرافي‌ها ذخيره كنيد. ارسال و دريافت آن به‌ سادگي و سرعت ارسال يك ايميل است. همين ويژگي‌ها موجب شده است كه اين ارز ديجيتال براي معامله‌گران بسيار محبوب باشد.

شركت آيفينكس  مالك تشكيلات تتر و گرداننده صرافي ارز ديجيتال بيتفينكس است. اين ارز ديجيتال ابتدا رسماً در سال ???? با نام Realcoin عرضه شد و پس از مدت كوتاهي نام آن تغيير كرد. اين شركت در سال ???? يك ارز ديجيتال ديگر به نام Tether Gold عرضه كرد كه داراي پشتوانه طلا نيز است.

چرا قيمت آن هميشه ثابت است؟

به ازاي هر واحد از اين ارز ديجيتال  كه توليد مي‌شود ? دلار در ذخاير بانكي نگهداري مي‌شود كه به عنوان پشتوانه اين ارز ديجيتال عمل مي‌كند. درواقع اگر ?,???,??? واحد USDT  به بازار عرضه شده باشد؛ ?,???,??? دلار در خزانه بانك نگهداري مي‌شود تا قيمت آن همواره برابر ? دلار بماند.

USDT در ابتدا روي لايه Omni، بستري روي بلاك چين بيت كوين، توزيع شد. اكنون روي بلاك چين‌هايي از جمله اتريوم، بيت كوين كش، ترون و الگورند نيز عرضه مي‌شود. درواقع اين موضوع يعني دسترسي به تتر بسيار آسان است و مي‌توان آن را روي كيف پول‌هاي رسمي اتريوم، بيت كوين كش، ترون و Algorand  ذخيره كرد.

واحدهاي اين ارز نسبت به نياز بازار و در دوره‌هاي زماني مختلف از سوي شركت آيفينكس توليد و به صرافي بيتفينكس وارد مي‌شوند؛ سپس از آنجا توسط معامله‌گران به صرافي‌هاي ديگر نيز مي‌روند. با اين‌ كه تراكنش‌هاي USDT غيرمتمركز است و روي بلاك‌ چين‌هاي بزرگي انجام مي‌شود، توزيع واحدهاي آن كاملاً متمركز انجام مي‌شود و نمي‌توان آن را يك ارز ديجيتال غيرمتمركز دانست.

اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFTعلاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌كنيم به وبسايت ايران متا مراجعه كنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم همچنين از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد