در هنگام خريد لباس به چه نكاتي دقت كنيم؟

۳ بازديد

در هنگام خريد لباس به چه نكاتي دقت كنيم؟

به نقل از وبسايت ايمني ها، در مقاله اي تحت عنوان نكات قبل از خريد لباس كار، نسبت به بررسي نكاتي كه خريداران به هنگام انتخاب و خريد لباس هاي صنعتي و كار بايد رعايت كنند، پرداخته شده است. لباس‌ ها مجموعه پوشاكي هستند كه هر كدام از آنها را براي مقصود خاصي خريداري مي‌ كنيم. مثلاً خريد يك كت و شلوار و يا لباس اسپرت كه نمي‌ توان آنها را به‌ جز مراسم رسمي و خودماني در جاي ديگري استفاده كرد و خاص يك موقعيت است.در محيط‌ هاي كاري نيز شرايط به‌ همين منوال است، يعني شما نمي‌ توانيد لباس كار را كه مخصوص محيط كارتان است در مكان ديگر بپوشيد.
لباس كار، لباسي است كه علاوه‌ بر مراقبت از بدنتان، نوع حرفه و كاري كه به آن مشغول هستيد را نيز به نمايش خواهد گذاشت.
هدف از طراحي لباس‌ كار محافظت از كاركنان با در نظر داشتن چالش‌ ها و خطرات احتمالي در كمين آنها است، در نتيجه با توجه به حرفه‌ اي خاص لباس‌ هاي كار متنوع موجود مي‌ باشد.

https://imeniha.com/product-category/personal-protection/working-clothes/

در هنگام خريد لباس كار نكات زير را مد نظر قرار دهيد:


?- توجه به جنس پارچه ي به‌ كار رفته : شغلي كه شما داريد تعيين كننده ي نوع جنس پارچه ي لباس كار است كه در تهيه و توليد آن بايد حس راحتي و ايمني در نظر گرفته شود.
جنس پارچه بايد به‌ گونه‌ اي باشد كه در اثر شستشوي مداوم خود را از دست ندهد و از لحاظ ظاهري نيز مثل روز اول باشد.
برخي از محيط‌ هاي كاري مستقيماً در معرض گرما و حرارت هستند، به همين سبب لباس كاري كه انتخاب مي‌ كنند، بايد از الياف طبيعي در ساخت آن استفاده‌ شده باشد تا بدن داغ نشود و توان نفس‌كشيدن داشته باشد.
الياف طبيعي به‌ خوبي جريان هوا را از ميان لباس و بدن عبور مي‌ دهند. علاوه‌ بر آن براي چنين محيط‌ هايي لباس بايد ضد اشتعال و نسوز باشد تا گرما موجب از بين رفتنش نگردد.


?- رنگ لباس همراه با شب نما : اكثر لباس‌ هاي كار در رنگ‌ هاي تيره مثل مشكي و سرمه‌ اي توليد مي‌ شوند و در طراحي آن از نوار هاي شب نما استفاده‌ شده است تا در هنگام تاريكي شب شخص قابل‌ رؤيت باشد.
براي شغل‌ هايي كه شيفت شب هستند معمولاً رنگ لباس كار نارنجي يا سبز شب نما است كه شناسايي فرد امكان‌ پذير باشد. مثل آتش‌ نشان‌ ها، پاكبان‌ ها و غيره.


?- سايز لباس مناسب باشد : لباس كاري كه بيش‌ از حد آزاد و گشاد باشد علاوه‌ بر بدقواره بودن در تن نمي‌ تواند به‌ درستي از بدن مراقبت كند، چون به‌ طور دقيق بر روي اعضاي مختلف بدن نمي‌ نشيند.
اما در مورد لباس كاري كه تنگ و چسبان باشد نيز بايد گفت كه عملاً فعاليت و حركات فرد را مختل كرده و پس‌ از مدتي نسبت‌ به لباس احساس كلافگي و خستگي دارد.

ويژگي هاي اصلي لباس هاي كار

تمامي افرادي كه در كارگاه‌ هاي صنعتي مشغول به كار هستند بايد از لباس كاري كه با شغل شان تناسب دارد استفاده كنند، زيرا كه پوشش لباس كار براي حفظ ايمني فرد در قبال هر خطر و اتفاق غيرمنتظره‌ اي است.
ويژگي هاي لباس كار عبارت هستند از:
?- مرحله ي دوخت لباس كار بسيار مهم است كه محكم باشد و همه ي درز هاي لباس دو مرتبه چرخ شده باشند.
?- لباس كار، مخصوص كار است، پس نبايد وسايل غير ضروري مثل كليد، ساعت و غيره به آن آويزان يا وصل باشد.
اين كار مانع انجام درست كار مي‌ شود و ممكن است در حين كار به‌ جايي گير كنند.
?- برخي از محيط‌ هاي كاري بدين صورت است كه بايد از لباس آستين كوتاه استفاده شود، در غير اين صورت به هيچ عنوان نبايد آستين لباس را تا زد و يا بالا داد.
?-معمولاً لباس كارها داراي جيب و لبه‌ دار است. اما هنگامي‌ كه شما در محيطي قرار خواهيد گرفت كه گرد و غبار، خاك و آلاينده‌ هاي مختلف در آن وجود دارد بهتر است لباس داراي جيب و لبه نباشد.
?- در مكان‌ هايي كه ماشين‌ آلات موجود است نبايد از لباس كاري استفاده كرد كه بخش‌ هايي از آن باز باشد و نيز پارگي داشته باشد.
?- لباس كاري مطلوب است كه به‌ صورت لباس كار يكسره باشد و تمام دكمه‌ هاي تعبيه‌شده بر روي آن به شكل باز نباشد.
?- لباس كار بايد متناسب با اندام شما باشد، در واقع تنگ و گشاد نباشد.
?- اگر به دليل شرايط كاري مجبور به تا زدن هميشگي آستين‌ هاي لباس كار هستيد بهتر است لباس كار آستين كوتاه را انتخاب كنيد.

در پايان اميدوارم موارد و نكات ذكر شده براي شما عزيزان مفيد واقع شده باشد. در صورت قصد خريد انواع لباس كار نيز مي توانيد با مراجعه به آدرس اينترنتي imeniha.com و مشاهده ي تمامي مدل ها نسبت به خريد و ثبت سفارش اقدام نماييد.

راهنمای خرید لباس: نکاتی که باید در نظر بگیرید

1-سبک لباس پوشیدن تان را بشناسید

وقتی که بدانید چه سبک هایی را دوست دارید و کدام را ندارید، خرید آنلاین برای تان آسان تر می شود. با نگاه کردن به کمد لباس تان دست تان خواهد آمد که کدام استایل را بیشتر دوست دارید و می پسندید. بهترین سایت خرید لباس

برای کشف سبک لباس پوشیدن تان گاهی به یک فروشگاه بروید و چند مدلی که دوست دارید و در آن ها احساس راحتی می‌ کنید را امتحان کنید. معمولا این فروشگاه ها آینه های تمام قدی در اتاق رختکن دارند که کمک تان می کند تا فرم لباس را در تن تان ببینید. به این ترتیب سبک مورد علاقه تان را بیشتر خواهید شناخت. البته سعی کنید اگر از چیزی در فروشگاه خوش تان آمد آن را بخرید تا وقت فروشنده هم هدر نرود! بهترین مارک های چمدان

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد