سيستم هوشمند خانه تنها با 2 ابزارك

۲ بازديد

ضرورت استفاده از دوربين مداربسته

سيستم‌هاي نظارت تصويري و دوربين مداربسته در بسياري از مشاغل و صنوف به‌كاررفته است. در اين مقاله  قصد داريم ? مسئله اساسي را بررسي كنيم كه نشان مي‌دهد شما به دوربين مداربسته در محل كار و صنف خود  نياز داريد. CCTVدر اختصار به معناي تلويزيون مداربسته مي­باشد. سيستم مداربسته مجموعه‌اي از دوربين‌هاي مداربسته است كه تصاوير ويديويي را دريافت، نمايش و ذخيره‌سازي مي‌نمايد. در برخي از راهكارها تصوير اين دوربين‌ها با صدا توأم مي­شود. در اين سيستم‌ها يك دستگاه وظيفه ذخيره‌سازي و نمايش و مديريت دوربين‌ها را بر عهده دارد. سيستم‌هاي مداربسته مي‌تواند حالات مختلفي نظير آنالوگ ، تحت شبكه و يا به‌صورت تركيبي ( هيبريد) عرضه گردد

 

بيش از ? دليل عمده براي نصب سيستم‌هاي نظارت تصويري در منزل يا محل كار وجود دارد، در اين مقاله پنج مورد اساسي كه نشانگر اهميت سيستم‌هاي مداربسته است را تشريح مي‌نماييم. همواره قلمرو و محدوده كسب‌وكارها داراي آسيب‌پذيري‌هايي مي­ باشند و خطرات و تهديدهاي متنوعي در كمين آن‌ها مي­باشد، به اين دليل صاحبان كسب‌وكارها لازم است اهميت سيستم‌هاي مداربسته را درك نمايند،  تا كمتر دچار خسارت گردند.

اكنون به تشريح اين مزايا مي‌پردازيم :

?. دوربين مداربسته عامل بازدارنده

در گام اول مي‌توان گفت دوربين مداربسته حكم بازدارندگي دارد و مي‌تواند از وقوع سرقت و يا يك خرابكاري جلوگيري نمايد. ممكن است اين رخداد و خرابكاري در محدوده كسب‌وكار در حال وقوع باشد و با نصب دوربين بتوان از وقوع آن جلوگيري نمود و يا فرد خرابكار را منصرف كرد. مجرمان براي انجام اعمال خرابكارانه ممكن است انگيزه‌هاي متفاوتي را دنبال نمايند تا به دارايي و اموال شما دست يابند. اعمال بزهكارانه‌اي نظير سرقت، خرابكاري، تخريب ملك و يا تركيب اين موارد ممكن است كه مدنظر فرد متجاوز قرار گيرد. همواره مراكز كسب‌وكار به دليل دادوستد پول و يا موارد بهادار مورد توجه افراد بزهكار قرار مي‌گيرند، همين امر سبب مي‌شود كه كسب‌وكارها مخصوصاً خرده‌فروشي‌ها اهداف اصلي سرقت محسوب شوند.

به‌طوركلي دوربين مداربسته توسط نصابان حرفه‌اي نصب مي‌شوند و اين افراد مي‌دانند كه چه چيزي را در كجا نصب نمايند، با توجه به خصايص محيط و ويژگي‌هاي دوربين، اين افراد انتخاب شايسته ­اي را براي مشتريان فراهم مي­ نمايند. انتخاب نقطه مناسب براي دوربين، ضمن پوشش دهي نقاط آسيب‌پذير و به تصوير كشاندن آن‌ها مي‌تواند به‌عنوان عامل بازدارنده محسوب شود تا سارق را از هدف خود دور كند. اين هدف اصلي بسياري از صاحبان كسب‌وكار است كه با نصب دوربين از وقوع جرم جلوگيري نمايند، چراكه سارق با ديدن دوربين نمي‌خواهد كه از خود رد پايي باقي بگذارد و براي صاحبان كار اين امر ساده‌ترين و آسان‌ترين راه است. دوربين‌هاي جديدي وجود دارند كه علاوه بر تصوير ، صدا را نيز منتقل مي‌كنند و چند قابليت ورودي و خروجي آلارم نيز دارند كه در كسب‌وكارها ارزش‌افزوده امنيتي را براي صاحبان كار به ارمغان مي‌آورند.

انتخاب نقطه مناسب براي دوربين، ضمن پوشش دهي نقاط آسيب‌پذير و به تصوير كشاندن آن‌ها مي‌تواند به‌عنوان عامل بازدارنده محسوب شود تا سارق را از هدف خود دور كند. اين هدف اصلي بسياري از صاحبان كسب‌وكار است كه با نصب دوربين از وقوع جرم جلوگيري نمايند، چراكه سارق با ديدن دوربين نمي‌خواهد كه از خود رد پايي باقي بگذارد و براي صاحبان كار اين امر ساده‌ترين و آسان‌ترين راه است.

?. اثبات وقوع  جرم

 

 

حتما بخوانيد: دوربين مداربسته ارزان   

 

مطابق آنچه در مزيت شماره يك اين مقاله ذكر گرديد، دوربين‌هاي مداربسته مي‌توانند مدارك وقوع جرم را فراهم سازند. در حقيقت ثبت شواهد، دليل اصلي پياده‌سازي سامانه‌هاي نظارت تصويري است. دوربين مداربسته علاوه بر ثبت شواهد براي سلب مسئوليت كارفرما در قبال بي­ احتياطي، مي‌تواند براي پيگيري وقوع جرم كمك‌هاي بسياري را نمايد. دوربين مداربسته با اخذ تصاوير جرم و نمايش سارقين در شناسايي اين افراد كمك بسيار مي‌نمايد و بسياري از سارقان نمي‌خواهند تصوير آن‌ها ذخيره شود لذا در مكان‌هايي كه دوربين وجود دارد، كمتر جرم رخ مي‌دهد و دوربين عامل بازدارنده اساسي محسوب مي‌شود.

?. نظارت بر كاركنان

دليل دومي كه دوربين مداربسته در كسب‌وكارها مي‌تواند مفيد واقع شود، بررسي و نظارت بر كاركنان است و در صورت وقوع يك حادثه و آسيب ديدن كاركنان مي‌توان از تصاوير اين دوربين براي مراجع ذيصلاح و بيمه استفاده نمود. يك كسب‌وكار خوب بايد ضامن سلامتي كاركنان، مشتريان و صاحبان آن باشد و در صورت وقوع يك حادثه بتواند از اين افراد دفاع كرده و حقوق قانوني آن‌ها را از بيمه پرداخت نمايد. از سويي ديگر در صورتيكه يك فرد در حين كار دچار حادثه شود و اين حادثه به دليل بي احتياطي اين فرد رخ دهد، بتواند تصاوير دوربين‌ها را به مراجع ذيصلاح ارائه نمايد و كارفرما بتواند بي گناهي خود را اثبات نمايد كه مسئول جراحت وي با كارفرما نيست و فقط به دليل بي احتياطي فرد بوده است. اين تصاوير مي‌تواند تا حدي درجه تقصير را از كارفرمايان ساقط نمايد.

?. مستندات مربوط به بيمه

حقوق مربوط به بيمه، يكي ديگر از مسائل مهم براي نصب دوربين محسوب مي‌شود. بسياري از ارگان‌هاي بيمه براي مشاغلي كه داراي دوربين مداربسته هستند تخفيف‌هاي ويژه‌اي را در نظر گرفته است، چراكه بيمه همواره به‌عنوان يك طرح پشتيبان مطرح مي‌شود و باوجود دوربين مداربسته و تصاوير آن مي‌توان مشكلات بسياري از پرونده‌هاي بيمه نظير سرقت، آتش‌سوزي آسيب ديدگي و جراحت را رفع نمود. با اين تصاوير شما اطمينان خواهيد داشت كه بيمه حق شما را كامل پرداخت خواهد كرد و اين امر خسارت شما را جبران كرده و به‌نوعي به سبب سوددهي كسب‌وكار شما مي‌شود.

?. آرامش ذهني و آسايش ذينفعان ( مديران ، كارمندان ، مشتريان)

دليل  پنجم براي نصب دوربين مداربسته، ايجاد آسايش و آرامش براي كارمندان، مشتريان و مديران است. به‌طور مثال، كارمندان و مشتريان با مشاهده دوربين درك خواهند كرد كه يك عامل امنيتي از آن‌ها محافظت مي‌كند و دوربين به‌عنوان يك عامل بازدارنده مي‌تواند سبب آسايش و آرامش خاطر اين افراد شود. يك اصل اساسي در محيط كار وجود آسايش و آرامش است كه اين امر سبب بهبود بهره‌وري و كارايي افراد مي‌شود، دوربين مداربسته مي‌تواند براي مشتريان در فروشگاه‌ها، اين آرامش و آسايش را ايجاد نمايد و بدون دغدغه اقدام به خريد نمايند و بدين ترتيب بهره‌وري و اثربخشي هم در كارمندان و هم در خريداران افزايش يابد.

بيشتر بخوانيد: قيمت dvr   قيمت nvr    بهترين سوئيچ شبكه 

نتيجه گيري :

همواره قلمرو و محدوده كسب‌وكارها داراي آسيب‌پذيري‌هايي مي­ باشند و خطرات و تهديدهاي متنوعي در كمين آن‌ها مي­باشد، به اين دليل صاحبان كسب‌وكارها لازم است اهميت سيستم‌هاي مداربسته را درك نمايند،  تا كمتر دچار خسارت گردند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد