لزوم استفاده از رك در پروژه هاي دوربين مداربسته

۱۲ بازديد

لزوم استفاده از رك در پروژه هاي دوربين مداربسته

در اين مقاله به مزاياي استفاده از رك در پروژه هاي دوربين مداربسته ميپردازيم .
همانطور كه ميدانيد ، سيستم هاي مداربسته كاربرد كنترلي و امنيتي دارند . همچنين دستگاه ضبط و كنترل آنها از اهميت بالايي برخوردار است.

رك چيست ؟

براي حفظ امنيت دستگاه ضبط كه به دليل جلوگيري از دسترسي افراد غير مجاز و خرابكاري يا دخل و تصرف در تصاوير ضبط شده ، دستگاه ها را در محفظه اي كابينت شكل با درب  شيشه اي يا فلزي و يا تركيبي از اين دو قرار ميدهند. اين محفظه هاي كابينت شكل رك نام دارد.

رك ها در انواع و اندازه هاي مختلف در بازار موجود ميباشد .
بعضي از دوستان و همكاران بر اين عقيده اند كه رك صرفا براي سيستم هاي شبكه و سوئيچينگ استفاده مي شود ، در صورتي كه اين موضوع صحيح نيست .

استفاده از رك براي سيستم دوربين مداربسته

طبق توضيحات داده شده ، بزرگترين توجيح استفاده از رك در سيستم هاي مداربسته حفظ امنيت دستگاه ميباشد .

نكته بعدي كه حائز اهميت است ، فيش ها و اتصالات كابل هاي دوربين به دستگاه مي باشد كه در اكثر موارد شاهد بوده ايم كه بعد از گذشت زمان با كوچك ترين حركت و لرزش دستگاه ، تصاوير قطع مي شود . علت آن جابه جا كردن دستگاه به دلايل مختلف مثل نظافت و گردگيري و يا جابجايي محل استقرار دستگاه به دليل تغيير دكوراسيون است .

 

فيش هاي BNC ، هر چقدر هم استاندارد لحيم يا پيچ و يا پرس شده باشند ، به مرور زمان و بعد از تكان خوردن هاي متوالي از جاي خود خارج شده يا اتصال آنها ضعيف ميشود كه اين موضوع باعث قطع شدن تصاوير مي شود. حال اگر اين دستگاه و متعلقات داخل رك قرار داده شوند ديگر نياز به نظافت نداشته و لزومي براي جابجايي آن نيست .

دليل ديگر براي استفاده از رك در سيستم مداربسته اين است كه گاهي در پروژه ها از آداپتور مركزي به عنوان منبع تغذيه استفاده مي شود و تنها جايي كه براي اين قطعه از متعلقات سيستم  ،امن و مطمئن است جايي جز رك نخواهد بود . دليل اطمينان از امنيتمنبع تغذيه مركزي ، اين است كه با آسيب ديدن آداپتور يا قطع برق220 و يا با جدا شدن يكي از كابلهاي خروجي 12 ولت همه تصاوير به كلي قطع خواهد شد.

 

برق رك

ركهاي استاندارد اغلب داراي يك يا دو فن ( هواكش و خنك كننده ) هستند و نياز به برق دارند ، همچنين برق دستگاه و منبع تغذيه مركزي از برق رك تامين خواهد شد .

 

سعي كنيد حدالامكان از نزديكي رك و از پشت پريز ها برق تهيه كنيد كه قابل قطع كردن نباشد و يا استاندارد ترين حالت براي تامين برق رك ، تهيه برق از كنتور اصلي مي باشد ، به طوري كه براي برق رك يك فيوز مينياتوري به صورت جداگانه تهيه شود .

چه نوع رك براي كار ما مناسب است ؟

عموما رك ها در ابعاد و سايز هاي مختلف در بازار عرضه مي شوند.

شما ميتوانيد بسته به ابعاد دستگاه و تعداد آن و نيز متعلقاتي كه بايد در كنار دستگاه قرار بگيرد مثل منبع تغذيه و در برخي از موارد مانيتور ، از رك هاي مختلف و با تعداد سيني مورد نياز خود ، استفاده كنيد.

پيشنهاد ميشود از كوچكترين رك كه براي قرار دادن حداقل يك دستگاه و آداپتور ميخواهيد استفاده كنيد ، از اندازه 6 يونيت كوچكتر نباشد.

  1. خريد دوربين مدار بسته
  2. نصب دوربين مداربسته
  3. هايك ويژن
  4. دوربين مداربسته هايك ويژن
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.